LMK - Vsetín

Schůze 9.8.2009

? Včera proběhla první letošní schůze. Sešli jsme se tradičně v hojném počtu a právě kvůli rozrůstání počtu uživatelů letiště jsme schválili poměrně velké množství změn.

Poplatky (sečení v ceně)
studenti do 26-ti let 500,–
Ostatní 700,–
Příležitostné létání osob pozvaných členy klubu Zdarma

Poplatek je třeba zaplatit do 1.4
Funkci pokladníka a jednatele bude nadále zastávat p. Hennel. Všechny členy prosí, aby po něm po zaplacení poplatku tvrdě vymáhali potvrzení.
Budou vyrobeny visačky na vysílače, které členové obdrží po zaplacení. Takto bude možné jednoznačně identifikovat člověka, který létá a nezaplatil.

Sečení zajišťují tak jako loni i letos Solařovi. Kdo by chtěl sekat si u nich může domluvit termín, dostane sekačku s benzínem a bude mu vyplaceno 300,–. K sekačce se ale opravdu chovejte jako k vlastní. Opravy nám zbytečně odčerpávají peníze z kasy.

Letiště je přihlášeno u SMČR což nám dává možnost létat 300m vysoko (jinde 100m)

Závody budou pořádány pouze v sobotu. Valašská termika se uskuteční i letos.

Zápis ze schůze – sdružení modelářů Janová

Datum: 9.1.2009 Místo: restaurace „ Na špici „

  1. P. Hennel podal zprávu o hospodaření.

  1. Problém sečení letiště :
    • Nutno udělat seznam lidí, kteří budou séct. Domluvena pevná částka za sečení, kterou zaplatí každý člen sdružení. Kdo bude séct dostane peníze vrácené.
    • Seznam udělá Erik Solař. T: 1.5.2009.
  • P. Kadula seznámil přítomné s platnými pravidly pro letiště Janová. V podstatě nebyly připomínky.
  • Poplatek člena sdružení letiště Janová nutno zaplatit do 1.4.2009.
  • Bude udělaná průkazka člena sdružení modelářů – letiště Janová.
  • Pro doladění činnosti modelářského sdružení byla ustavena komise ve složení: p. Dušan Solař, p. I. Hennel, p. Hubert Kadula, p. Josef Kalčák st. Tato komise bude mít za úkol vypracovat směrnici pro činnost sdružení modelářů – letiště Janová.
  1. Příspěvky:
    • Jednotná výše 200 + 500 Kč.
    • Studenti 500 Kč.
  2. Peníze, které se nevyplatí za sečení zůstanou v klubu.
  • Soutěže se budou konat jen v sobotu.
  • Pronájem letiště – nutno znovu upravit smlouvu pro rok 2009.

  • Různé:
    • Na modelu by mělo být číslo modelářské licence. Bez této licence není možné startovat na soutěži.
    • Létání se spalovacími motory jen do soboty. V neděli létat jen s méně hlučnými motory.
    • Dodržovat létání mimo zástavbu obcí Janová a Hovězí.
    • 1X za ¼ roku valná hromada sdružení modelářů letiště Janová.

Zapsal: Josef Jungwirth 9.1.2009

Kodex leteckého modeláře

««« Předchozí text: Novoroční polétání 2009 Následující text: Kulomet Spandau LMG 08/15 ("ĎÁBLŮV ŠTĚTEC") »»»

Pavel Kovář ml. | 10. 01. 2009 17.29 | Akce | Trvalink | Tisk... | 5757x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář
[1] ...
K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 14.55

no by me zajimalo kdo je na obci janova zapsan jako zodpovedna osoba za vyuzivanou plochu a zda s timto souhlasi. Sekani bude asi taky parada kazdy bude moct sekat 1× jako vzdy zbytek ti co to maj na starosti sak many se vzdy hodi, vidim ze je zase povoleno letat nad divaky a auty mnoho pilotu co to rado dodrzuje. No jak vidim tak asi budu letat v huslenkach na soukromem letisti a nebo v janove u babiny na poli. A jeste by me zajimalo kde ma ten radoby Klub nejake sidlo, kde se mohu podivat na jeho cinnost nebo je to nekde v hospode u 5 stolu :-D . No a to jsem si rikal ze z aut prejdu na letadla, ale jak vidim tak provoz auta na rok bude levnejsi jak placeni nejakych poplatku na letisti. A jeste jeden napad nechcete udelat jednorazove poplatky pro ty co nejsou v klubu a prisli by na letiste :-D. Jsem myslel ze super napady maji jen politici, ale asi jsem se mylil.

[2]
Pavel Kovář ml. mejl 14. 01. 2009 15.58
  • no by me zajimalo kdo je na obci janova zapsan jako zodpovedna osoba za vyuzivanou plochu a zda s timto souhlasi.
    • Myslím že snad p.Henel
  • Sekani bude asi taky parada kazdy bude moct sekat 1× jako vzdy zbytek ti co to maj na starosti sak many se vzdy hodi,
    • No sekat nechce skoro nikdo a myslím že domluvení sečení není problém.
  • vidim ze je zase povoleno letat nad divaky a auty mnoho pilotu co to rado dodrzuje.
    • Provozní řád není ještě na světě a bude to ta ošetřeno (kde to vlastně vidíš?)
  • No jak vidim tak asi budu letat v huslenkach na soukromem letisti a nebo v janove u babiny na poli.
    • Jak je libo.
  • A jeste by me zajimalo kde ma ten radoby Klub nejake sidlo, kde se mohu podivat na jeho cinnost nebo je to nekde v hospode u 5 stolu
    • No co vlastně jsme je otázka – bude vyřešena v v onom řádu
    • Proč by jsme měli mít sídlo ?
[3]
Erik Solař 14. 01. 2009 16.04

Hele Karle,

o schůzi jsi věděl,měl jsi přijít.

Klub MK Vsetín má dokonce i klubovnu.

Sekání je zcela dobrovolné,pokud budeš chtít sekat pořád jenom ty,budeš sekat,dokonce je psané že každý kdo je ochotný sekat se s námi domluví kdy si pro sekačku přijde a poseče.

Plocha je pronajímána od jednoho člověka a my jako nájemníci si to tam řídíme sami.

[4]
K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 16.16

[3] Erik Solař:no pokud mi nekdo rikal tak si ho nechtel napsat vicekrat, a pokud se bavice o te klubovne :D tak nic proti no koment, naraz vsichni maji napada, ale kdyz mohli mit vsetinsti modelari zazemi u alceda a vse skoro bez starosti a penize mohly byt take tak to nikdo nechtel, ono pravda ze alcedo by ma svoje pokladni a asi by vyzadovalo nejakou aktivitu pro mladez, coz pokud vidim je tady nulova, pokud nepocitam sopu ale ten je sam. Kdyz vemu co dela klimes a janos pro detska tak to je mnohem vic jak vsichni modelari dohromady

[5] Hennel
Ivan mejl 14. 01. 2009 16.19

Jenom poznámka. Od malička se píšu se dvěma „n“ Tedy Hennel, už jsem si na to za tu dobu docela zvykl. Nemyslím to špatně, tak pro příště. Díky, jinak souhlasím s Erikem a Pavlem. Ivan

[6]
Ivan mejl 14. 01. 2009 16.25

K tomu co napsal Karel: Já si myslím, že převážná většina lidí tedy modelářů, co byli na schůzi ani moc nepotřebuje mít zázemí. Každý má asi doma nějakou tu dílnu a zázemí. Šlo o to jak společně udržovat letiště a trochu se domluvit na organizaci létání, soutěží atd. O mládeži tam nikdo nemluvil a myslím si, že ani nechtěl.

[7]
K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 16.37

[6] Ivan:a to si myslim ze je chyba, kolik mladych leteckych modelaru pribylo za poslednich par let? na prstech napocitam takze za dalsich par let na vsetine modelarina zanikne teda letecka :) autickari tu mladi jsou sice malo ale jsou

[8]
K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 16.45

a kdyz vemu jeste dalsi, kdy zacnou vsichni dodrzovat rad? treba kdy nekteri pochopi ze s letadlem co ma vic jak 200g je ne moc bezpecne letat nad auty a v blizkosti lidi? myslim ze by se melo letat od ranveje k ceste ne od ranveje k parkovisti to se musi neco stat aby to pak dodrzovali ti kterych se to tyka , a pokud jsem dobre slysel ze se porad porouchava sekacka, kolik penez se dalo do opravy? nebyla za ty penize nova co by neco vydrzela?

[9]
Ivan mejl 14. 01. 2009 16.58

K tomu prvnímu – k tomu snad bylo založeno ALCEDO a nemyslím si, že modelařina na Vsetíně zanikne. K tomu druhému: myslím si, že i k tomu byla ta schůze abychom si to tam vyříkali ( mimochodem taky k tomu došlo ) a domluvili se na pravidlech. Taky jsou už stanoveni lidé, kteří snad mají jakési pravomoci a bude dodržován letový řád, Je to všechno o naší kázni ( myslím to létání ) Sekačka byla porouchaná a taky se opravila i s pomocí modelářů kolik se dalo za opravy se také řeklo, bylo domluveno, že se výhledově koupí nová až klekne stará, ale to bych popisoval celou schůzi…

K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 17.10

[9] Ivan:a ta kazen tady prave neni, kdyz prijdu na letiste na chvilku proleti mi nad hlavou vic letadle nez na Ruzyni, mozna nekomu bude vadit ze mam strach o sve zdravi a nerad bych nekdo vletel do dome nebo do auta, ale me to vadi a nejsem sam. Kdyz mi nekdo proleti nad hlavou s EPP co vazi 200g budiz nezvladl jeden prulet, ale pokud nekdo leta kolem parkoviste a lidi s vice jak kylovyma letadlama se na me nikdo nezlobte ale to je tak na to mu to letadlo rozslapat. Nereknu kdyby tam chodila letat skolka, ale ze tam chodi letat dospeli kteri maji rozum to je pro me nepochopitelne, to jek kdyby si rikal proc bych jel na ceste vpravo kdyz muzu jet vlevo je to jedno ne sak prekazka na ceste mi uhne, ale ona neuhne a az se neco stane resi se jak se to stalo a proc a az pak to s nekym hne

Erik Solař mejl 14. 01. 2009 17.24

Karle,problém bude asi v tom že na sekání se mi přihlásil pouze jeden člověk a to Eda Bláha,já jsem tam lítal s papírem celou dobu a ptal jsem se kdo chce a kdo ne.

Prosím nedávej na zprávy tipu „jedná bába povídala…“

Nyní je začátek modelařiny a koneckonců i její průběh někde jinde,řekni mi kolik lidí si staví letadla doma od základu,dobrých 80% si kupuje plně vybavené sety (začátečníci) a nebo stavebnice již potažené. Co vím,tak letadla si staví pouze „stará garda“ modelářů,mezi které patří již zasloužení důchodci (Kalčák,Staněk,Junák,Solař st.) a potom je pár mladší jako třeba Ivan,Petr a třeba já,je obdivuhodné že třeba Petr teď v paneláku staví dvoumetrového bombardéra.

Jinak kilogram jak jsi napsal „kylo“ se píše s měkým i

Ještě věc k financím,byli voleni zástupci,kdybys tam byl,mohl ses přihlásit a mohl jsi klub obhospodařovat ty.

Erik.

Erik Solař mejl 14. 01. 2009 17.29

již je přidán na konci článku odkaz na stažení kodexu leteckého modeláře,který vytvořil SMČR.

Chci poděkovat p. Hennelovi za námět na doplnění a poskytnutí dokumentu.

Adam Krytinář 14. 01. 2009 17.46

Já bych tímto mým komentářem nechtěl zbuzovat v nikom žádný hněv, ani nic podobného. Nechci a ani nemůžu si moc vyskakovat, jednak protože mám na to opravdu malé mohu snad říci nulové kompetence a ještě jsem jak každý říká na tohle dost mladý, ale situace se mi vůbec nelíbí… :-( Jen k tomu dění – na Špici se na každoroční akci na Lucii zvolila určitá komise, která by měla vyhodnocovat, a dohlížet na dění na letišti. To je sice pěkné, ale nevím jak dlouho toto nadšení této „komisi“ vydrží! Jak jistě víte p.Kadula byl zvolen hlavním náčelníkem místo p.Urbana. V podstatě by se asi vůbec nic nedělo do té doby když Zdeňa Klimeš zařídil pojištění pro jisté lidi, kteří chtěli – podotýkám věděli o tom všichni a mohli se zapsat na papír který koloval na letišti, avšak určití jedinci se chtěli asi odlišit… Zdeňa toto pojištění zaštítil pod jistou organizací za pomocí našeho kolegy modeláře V.Klímka. A zaštítil toto pojištění pod názvem LMK-Vsetín město – takže opět a znova podotýkám a ožádný nový klub se nejedná – těm slabším jedincům bych to tady mohl dát i tučně !!! O ŽÁDNÝ NOVÝ KLUB SE NEJEDNÁ !!! Tak proč se proboha na schůzi pořád doslova snad můžu říci MLELO o nějakých dvou klubech? Proboha vždyť už je to absurdní – a proč se do Zdenka neustále někdo naváží, jako kdyby opravdu patřil do nějakého jiného klubu? Pokud si dobře vzpomínám, tak Zdeňa Klimeš byl jednu chvilku hlavním náčelníkem klubu LMK-Vsetín a myslím si, že docela dost pro něj udělal a můžu říci, že dělá i dnes! Abych se ještě vrátil k té komisi – já bych chtěl ještě trošku podotknout, že opravdu jak tady psal KAREL jsou dána nějaká pravidla! Ale proč je polovina lidí nedodržuje? Proč lítá kolem sebe jako kdyby byly někde v poušti a měli kolem sebe na každou stranu tisíce kilometrů místa? Každý asi viděl co umí blbý model z EPP polistirenu způsobit za potíže! Myslím, že Erik je toho žhavým důkazem, když ho nejmenovaný modelář trefil tímto modelem do nosu! Každopádně souhlasím s tím, že možná, že až se něco stane tak pak bude každý opatrný – ale to už může být pozdě, nebo naposled.

Další věc co se mi vůbec nelíbí tak je nesmyslné rozjetí nějakých nových internetových stránek… Proč zakládat od píky nové internetové stránky v podstatě s tou smaou tématikou? Proboha to nemůžou za námi přijít jistí modeláři a říct nám abychom jim založili své účty, že by rádi psali na internet a publikovali zde články, fotky, atd.:… Každý kdo si zkusil být nějakým určitým ať už správcem nebo snad jen publikátorem (redaktorem) webu, tak uzná a dá mi za pravdu, že to není jednoduché a kdo se tím neživí, tak je to také docela časově náročné. Ale proč mám pořád takové tušení, že někdo nás chce rozeštvat za každou cenu?:-?

Myslím si, že každý modelář který užívá letiště v Janové by si měl srovnat v hlavě, zamyslet se a uvědomit si, že máme docela pěkné letiště (po různých úpravách ať už to bylo válcování, srovnání, atd.:…) s pěkným a přijemným zázemím a prostředím, které je můžu snad říci známé i pro mnohé lidi – modeláře z okolí, dokonce i ze Slovenska. Já jsem rád, že můžu přijít do příjemného, přátelského kolektivu, kde se dovím spoustu nových věcí a ne abych přijel a někoho tady pomlouval!

Snad na závěr – já jsem schopný se podřídit jakýmkoliv pravidlům a dodržovat je budu, ale co ostatní – opravdu to zvládnou? A co komise? zase si z toho bude akorát dělat srandu? A jediný kdo bude lidi napomítat je Brody se Zdeňou Klimešem? Myslím, že takhle by to nemělo fungovat … :-(

Teď už opravdu na konec – já jsem na schůzi byl a opravdu můžu říci, že probíhala na můj vkuz velmi seriózně. Já samotný jsem si jen vyslechnul debatu a neměl jsem se chuť zapojit, protože jsem byl přepaden – přijel jsem na schůzi až asi půl hodiny po začátku, takže jsem určitou pasáž nestihl a byl jsem unaven, ale s jisté věci co Karel psal – jako je dodržování řádu, atd.:… jsou pravdivé. ;-)

K. Mikuš mejl web 14. 01. 2009 17.58

[11] Erik Solař:eriku ty ses ten pravy kdo by mel opravovat hrubky ;) podiv se na svoje, slova psat neumis a jeste komolis mena druhych.

Jinak pokud se nekomu zda pisu co si skutecne myslim natvrdo, tak uz takovy jsem mam to bohudik po tátovi :)

Ivan mejl 14. 01. 2009 18.17

Já už končím,protže to tu spěje k osobním výpaům. K tomuto si myslím náš web neslouží, to jste si měli vyříkat právě na té schůzi. Přiznám se, že jsem taky porušil pravidla, někdy to bylo proto, že jsem z modelu natáčel video nebo fotil, ale někdy taky ne. Sypu si popel na hlavu a už to dělat nebudu. Tím končím.

Adam Krytinář 14. 01. 2009 18.22

[15] Ivan:Každopádně – já jsem jak už jsem psal nikoho nechtěl a ani snad nenapadnul. Pokud jsem někdy porušil nějaké pravidla taktéž bych se chtěl omluvit a doufám, že se nám všem bude dařit.

Erik Solař mejl 14. 01. 2009 18.34

Já jsem tento článek.

Jsem proto,aby se tato diskuze ukončila.

[18] navrhy do radu
K. Mikuš 15. 01. 2009 11.07

No jeste abyjste nerekli ze jen kritizuji tak pridam svuj nazor na to co by melo byt v letistnim radu:

1. Modely se zapinaji v depu u ranveje ne u aut ci u lidi a uz vubec ne nezkousi jestli se vrtule toci (viz. erikova stihacka a jeji rozjezd do nastenky, a nikdo nevi jestli se nerozthne list vrtule) 2.Po pristani s modelem se model v depu u ranveje vypne o do depa se model donese nebo dotahne v zadnem pripade s modelem dojizdet k autu!!

jsou to jedny z mala bodu ktere davaji duraz na bezpecnost Pokud si prectu nynejsi rad a stavim se na den na letisti tak kazdy druhy porusi i to malo co tam je napsane. A dokud nebudou ochotni modelari dodrzovat tento rad tak neverim v nic co se noveho vymysli. Pokud se to nedodrzovalo do ted tak pochybuji ze bude dodrzovat to nove co se stanovi. Pokud ale vsak vsichni budou dodrzovat to nove co se stanovi tak vemu vse cojsem napsal, a velice rad zaplatim jakykoliv prispevek, ale dokat mam chodit na letiste kde si kazdy dela pomalu co chce tak nejsem ochotny nic zaplatit, nejde mi o penize ale o princip, ze se vsichni hrou do vymysleni neceho noveho ale sami nedodrzuji to co se dalo kdysi davno.

Na texty napsané před více jak 30 dny nelze dále reagovat.